CRM w firmie
Na zadowolenie konsumenta w największym stopniu wpływa jakość obsługi. CRM jest systemem pozwalającym na zarządzanie relacjami z klientami oraz ich kompleksową obsługę.
CRM inaczej Customer Relationship Management. Jest to system umożliwiający budowanie długotrwałych relacji z klientem, przeprowadzania czynności handlowych i marketingowych, a także analizowanie działalności konsumentów. Można wyróżnić trzy podstawowe elementy systemu CRM: moduł operacyjny (wspierający automatyzację podstawowych czynności marketingowych i handlowych), moduł analityczny (informacje na temat klientów) oraz komunikacyjny (relacje z konsumentem).
System powstał w latach 90., dziś jest podstawowym narzędziem do relacji z klientami w wielu przedsiębiorstwach. W wielu firmach organizowane są szkolenia CRM, ponieważ różnorodność funkcji i opcji może spowodować trudności w jego obsłudze nawet doświadczonym pracownikom. Warto jednak przyswoić wiedzę na temat CRM-u, ponieważ dzięki niemu poprawimy wydajność i efektywność naszej pracy i przede wszystkim zadowolimy klienta.
W celu dokładniejszego zapoznania się z systemem CRM zapraszam do artykułu „CMR w firmie” lub do kategorii szkolenia CMR.