Showrooming – co to jest?
To nowy trend w branży e-commerce. Nazywa się to „showrooming” i odnosi się do praktyki konsumenta polegającej na odwiedzaniu sklepu stacjonarnego w celu sprawdzenia produktu przed zakupem online. Niektórzy detaliści starają się teraz ułatwić konsumentom ten proces, oferując im możliwość obejrzenia produktu w swoich sklepach, a następnie dostarczenia go do domu. Sklepy internetowe często oferują niższe ceny niż ich tradycyjne odpowiedniki, ponieważ nie mają takich samych kosztów ogólnych. Odwrotnym zjawiskiem showroomingu jest webrooming. W webroomingu klienci wyszukują produkt online przed zakupem w sklepie.
Jakie są zalety showroomingu? Jakie są wady showroomingu?
W przeszłości showrooming był postrzegany jako zagrożenie dla sklepów stacjonarnych. Jednak wraz z rozwojem handlu elektronicznego showrooming stał się bardziej popularny niż kiedykolwiek wcześniej.
Zaletą showroomingu jest to, że konsumenci mogą porównać ceny i znaleźć produkt tańszy i docelowo dopasowany. Wadą jest to, że sprzedawcy detaliczni mogą nie być w stanie konkurować cenami sklepów internetowych bez inwestowania we własną obecność w Internecie. Może to prowadzić do utraty pieniędzy przez detalistów i często idzie w parze ze spadkiem sprzedaży w ogóle.
My pomagamy wybrać co i gdzie, a Ty kupujesz
Wiele osób nie ma pojęcia, co chce kupić i nie wie, od czego zacząć. Pomożemy Ci wybrać co i gdzie, a Ty kupisz. Na stronie – http://kupowanie24h.pl/ – znajdziesz wiele ciekawe oferty firm i sklepów. Prezentować tam będziemy oferty dobrych sklepów internetowych oraz firm z najlepszymi cenami i ciekawymi produktami.
NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI
- Showrooming to praktyka polegająca na odwiedzaniu sklepów stacjonarnych w celu sprawdzenia towarów przed zakupem online po niższej cenie.
- Zjawisko to stało się popularne wraz z rozwojem e-commerce i urządzeń mobilnych.
- Niektóre produkty nadal wymagają od konsumentów pójścia do sklepu w celu ich przetestowania, na przykład odzież, meble i elektronika.
- Sprzedawcy internetowi odnoszą korzyści i mogą oferować swoim konsumentom bezpłatną wysyłkę.
- Sprzedawcy detaliczni reagują, oferując odbiór w sklepie, lepsze wrażenia w sklepie i dopasowanie cen.
Sprzedawcy internetowi mogą oferować lepsze ceny za te same produkty ze względu na niższe koszty ogólne.