Organizacja imprez - poradnikScenariusze, programy imprez

Jubileusz firmy

SPÓJNA STRATEGIA MARKETINGOWA EVENTU

Często wydarzenia tego rodzaju połączone są ze sponsoringiem i dużym zainteresowaniem mediów. W związku z tym są doskonałą okazją do promocji marki sponsora, a przede wszystkim sprzyjają pozytywnej działalności PR.

Eventy jubileuszowe, a uściślając – ich organizacja – wywodzić powinny się ze spójnej strategii marketingowej. Żywe zainteresowanie mediów to nie tylko dodatkowa promocja dla przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim gwarancja obecności krytycznego obserwatora o ogromnej sile rażenia. W związku z tym warto pamiętać o szczególnym potraktowaniu wyjątkowych gości. Ekskluzywny wystrój sali restauracyjnej, wykwintne menu lub posiłki nowoczesne oraz pokoje o bardzo wysokim standardzie to normalne kwestie, o których jednak trzeba pamiętać przy okazji organizacji tak wyjątkowego eventu. Tym bardziej, że w dzisiejszych czasach ma się ogromne pole do popisu. Organizatorzy imprez jubileuszowych wybierać mogą nie tylko z celów, jakie przedsiębiorstwo chce i może uzyskać poprzez taki event, ale także uzależnić jego rodzaj od adresatów.

RZECZ O ORGANIZACJI EVENTU JUBILEUSZOWEGO

W obecnym czasie na rynku znajduje się wiele przedsiębiorstw, które na swoje barki biorą kompleksową organizację wszelkich wydarzeń firmowych. Specjaliści w swojej dziedzinie przedstawiają gotowy scenariusz i zajmują się jego realizacją: dbają o miejsce, przygotowują niezbędne meble, bieliznę stołową oraz catering. Ewentualne – jeśli sytuacja tego wymaga – trudnią się też organizacją potrzebnego nagłośnienia i oświetlenia. Podczas gdy wymagana usługa nie znajduje się w ofercie firmy, nie stanowi to większego dla niej problemu – podejmuje bowiem współpracę z podwykonawcami: agencjami hostess, agencjami artystycznymi, zespołami muzycznymi itp., którzy swoją obecnością uświetnią każdy event jubileuszowy.

Biorąc pod uwagę rangę wydarzenia firmowego oraz liczbę zaproszonych gości, najczęściej miejscem ich organizacji są wysokiej jakości centra konferencyjne, hotele, sale balowe lub kongresowe. Od niedawna potencjałem w tym zakresie wykazują się także nowoczesne stadiony. Kwestią istotną jest to, by udało się w jednym miejscu zgromadzić wszystkie osoby, które zostały zaproszone na uroczystość i by mogły one bez problemu w niej uczestniczyć.

Ważne jest także, by obok sali, w której odbywać się będzie główna impreza, było także miejsce na zaprezentowanie przygotowanych atrakcji, pomieszczenie restauracyjne, w którym goście będą mogli się posilić oraz – jeśli życzy sobie tego klient – możliwość noclegu dla gości.

Często niektóre scenariusze eventów jubileuszowych wymagają otwartej przestrzeni.

SPECYFIKA SCENARIUSZA EVENTU JUBILEUSZOWEGO

Podczas gdy wiele spośród imprez firmowych może być organizowanych w żartobliwy sposób tj. w określonej tematyce (żeglarskiej, wojskowej, filmowej), często niektóre z nich są doskonałą okazją do zdrowej sportowej rywalizacji. Na tym tle eventy jubileuszowe wyróżniają się znacząco pod względem scenariusza, z tego względu, że specjalne wydarzenia wymagają uroczystej oprawy. Rozrywkę ponadto warunkuje panująca moda branża, w której działa przedsiębiorstwo oraz cel eventu.

Interesującym, a zarazem nietuzinkowym sposobem na przedstawienie nowego produktu może być przygotowanie przedstawienia teatralnego, w którym odegra on główną rolę. Dodatkowym urozmaiceniem może być zaproszenie do udziału w sztuce znanych aktorów. Ich nazwiska to nie tylko gwarancja spopularyzowania przedsięwzięcia w mediach, ale także pewność, że wszystko odbędzie się na możliwie najwyższym poziomie. Ciekawie może wyglądać na tym tle także ekskluzywna loteria charytatywna z nagrodami, z której dochód zostanie przeznaczony na społeczne cele. Doskonałym sposobem na podsumowanie wyników sprzedaży może być prezentacja przedstawiona przez artystów kabaretowych. Dzięki sporej dawce humoru demonstracja danych, liczb, procentów i wykresów nie będzie nudna i męcząca. Umiejętne wplecenie żartów z kolei sprawić może, że wiadomości, jakie posiądą uczestnicy prezentacji, z pewnością zostaną szybko i łatwo zapamiętane. Jeśli całość odbywać się będzie dodatkowo w miłym towarzystwie profesjonalnych hostess, które będą dbały o wygodę zgromadzonych gości, a swoim promiennym uśmiechem wprowadzą przyjazną atmosferę – sukces gwarantowany.

Ciekawie zorganizowano event we wrześniu 2006 roku z okazji uroczystych obchodów 150 rocznicy powstania Browaru w Żywcu. Niewątpliwie największą atrakcją imprezy okazało się otwarcie Muzeum Browaru Żywiec. To miejsce jest jedyne w swoim rodzaju w skali kraju. Przedstawia historię jednego browaru z ogromnym rozmachem. Nie zabrakło także najpiękniejszych Polek z Klubu M jak Miss, które kwestowały na rzecz domu samotnej matki. Przygotowaniem menu zajął się Robert Sowa – Szef Kuchni Hotelu Jan III Sobieski.

Jednak to nie wszystkie atrakcje, jakie przygotowano dla zebranych. Wielka Gala Jubileuszowa stanowiła także duże wydarzenie artystyczne dzięki pieczy znanego reżysera, aktora teatralnego i filmowego Rafała Huberta Sisickiego oraz występom znakomitych gwiazd polskiej sceny muzycznej: Natalii Kukulskiej, Ewy Małas-Godlewskiej, Katarzyny Skrzyneckiej i Krzysztofa Krawczyka.

Reasumując: najczęstszymi spośród atrakcji najbardziej odpowiednich w tym momencie będą koncerty sławnych artystów sceny muzycznej, kabaretowej, teatralnej, pokaz sztucznych ogni, degustacja wina, bądź cygar, popisy iluzjonisty, kasyno lub galeria sztuki.

Nieco inaczej przebiegać będą uroczystości związane z obchodami 100-lecia istnienia marki Lajkonik, które przewidziane zostały na cały 2010 rok. Obok różnorodnych wydarzeń, planuje się także organizację serii eventów, których celem będzie nie tylko budowanie wizerunku marki Lajkonik, jako eksperta ale także pozyskanie nowych klientów. Z pewnością całość zorganizowana będzie ze smakiem, który docenić zdołają nie tylko podniebienia zebranych, ale i inne zmysły.

Nowa szata graficzna strony oraz jubileuszowe opakowania, w których sprzedawane będą produkty to tylko część ogólnopolskiej kampanii „100 lat tradycji”.
Bardzo ekskluzywnie każdego roku obchodzona jest edycja Gazel Biznesu. W tym roku rozpoczęła się jubileuszowa – X.

Podczas dorocznej imprezy prezentowany jest ranking sprawdzonych, wykwalifikowanych i wiarygodnych firm z całej Polski, za którymi przemawia przejrzystość działań.

Wydarzenie uświetnione zostanie specjalnie w tym celu przygotowaną oprawą multimedialną, światłami i muzyką, a także scenografią. Event potrwa do 11 marca. Zakończy się galą w Warszawie.

Dobrą wiadomością jest to, że coraz częściej profesjonalni organizatorzy imprez w walce o klienta, gotowi są na przygotowania autorskiego scenariusza, tylko dla konkretnego zleceniodawcy.

BANKIET OFICJALNY – SKŁADOWA EVENTU JUBILEUSZOWEGO

Obok rozrywki na poziomie gwarancją zadowolenia uczestników imprezy jest odpowiednio przygotowany posiłek. Warto pamiętać, by przy tej wyjątkowej okazji zaproponować uczestnikom eventu, wykwintny posiłek przygotowany przez najznakomitszych szefów kuchni, który przypominał będzie im o randze uroczystości.

Częstą praktyką jest więc organizacja bankietów oficjalnych. Wydawane są głównie przez znane osobistości życia publicznego lub świata biznesu. Przygotowanie tj. kontakt spoczywa na event menagerze, bądź sztabie osób, które zajmują się cateringiem i całą jego oprawą.

Bankiety oficjalne bywają podporządkowane szeroko pojętym interesom. Są interpretowane i komentowane jako wydarzenia, w których głównym elementem jest gra o większą stawkę, nie tylko kontakty towarzyskie. Często jest on okazją ku temu, by doprowadzić do na pozór okazjonalnego spotkania dwu konkretnych osób.

Mimo, iż menu ma tu znaczenie drugorzędne, organizacja bankietów tego rodzaju wiąże się zawsze z zapewnieniem obsługi kelnerskiej. Na pierwszym miejscu stawia się przede wszystkim cel przyjęcia i dobór gości. Czasem w ich trakcie wygłaszane są przemówienia i wznosi się toasty.

Często ambasady czy instytucje przy okazji eventu jubileuszowego organizują bankiety z rodzaju angielskich – stojących tzw. cocktail-party znane też pod nazwą przyjęcia koktajlowego. Udział w takim spotkaniu mają zapewniony tylko te osoby, które otrzymały pisemne zawiadomienie. W zaproszeniach określone są dokładnie godzina jego rozpoczęcia oraz planowego zakończenia. Z reguły organizuje się takie bankiety w godzinach popołudniowych tj. między 16:00 a 18:00. Impreza odbywa się na stojąco, a goście rozmawiają ze sobą krążąc po sali. Organizacja bankietu tego rodzaju pozwala jego uczestnikom m.in. zawrzeć nowe znajomości. Na ogół nie wygłasza się przemówień, ani nie wznosi się toastów. Wyjątkiem są specjalne okazje np. zawarcie kontraktu między firmami, czy też rocznica powstania.

Organizowanie eventu jubileuszowego leży w gestii nie tylko agencji, ale także przedsiębiorców. Ci drudzy chcąc być traktowani profesjonalnie, korzystają z pomocy specjalistów właśnie po to, by stworzyć spotkanie, które nie tylko spełni ich oczekiwania finansowe oraz założenia, ale również na długo pozostanie w pamięci zaproszonych gości. Pozytywne wrażenia jakie wyniosą zebrani – często także klienci, bądź partnerzy biznesowi, z pewnością mogą przyczynić się do poprawy komunikacji. Ale to nie wszystko. Wyjątkowe przygotowanie eventu jubileuszowego może utorować drogę do nowych standardów, na których będą wzorować się kolejni organizatorzy, a samo wydarzenie długo będzie gościło nie tylko na łamach różnorodnych mediów, ale przede wszystkim na językach ludzi z branży, jako namiastka niesamowitego świata.

PF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *