Przyjęcie wigiline i inne imprezy dla pracowników w koszty
Często istnieje problem jak rozliczyć wydatki związane z organizacja imprezy dla pracowników.
Czy wspólna wigilia firmowa integruje pracowników, które prezenty reklamują firmę, jak sfinansować paczki dla zatrudnionych – takie dylematy mają księgowi przed świętami. Ten okres to dla przedsiębiorców wiele wydatków i problem jak zaliczyć je w koszty.
Kwestia opodatkowania otrzymanych świadczeń nieodpłatnych od dawna budzi wątpliwości. Szczególnie zaś czas poprzedzający Boże Narodzenie – gdy wielu pracodawców organizuje dla swoich pracowników imprezy okolicznościowe – sprzyja temu, że często pojawia się pytanie: Czy wartość świadczenia (tj. uczestnictwo w takiej imprezie) stanowi dla poszczególnych pracowników przychód podlegający opodatkowaniu PDOFizU?
Kilka żródeł o interpretacji problemów z opodatkowaniem organizacji imprez firmowych:
http://finanse-publiczne.pl/artykul.php?view=797
http://www.rp.pl/artykul/235785.html
http://www.rp.pl/temat/85743.html
http://www.imprezydlafirmy.pl/prezenty-dla-pracownikow-a-podatki-2009-11.html
http://www.e-konferencje.pl/artykul_poczestunek-podczas-konferencji–szkolen-jako-koszt-389.html
http://forsal.pl/artykuly/344628,jak_rozliczyc_imprezy_organizowane_dla_pracownikow.html
http://www.e-konferencje.pl/artykul_czy-szkolenia-moga-stanowic-koszt-uzyskania-przychodu–70.html
http://www.e-konferencje.pl/artykul_impreza-integracyjna-to-przeciez-tez-rozrywka-273.html