Organizacja imprez - poradnik

Event – rozgłos, zysk, efekt

Gdy chce się dotrzeć do grupy potencjalnych konsumentów idealnym rozwiązaniem jest event masowy, plenerowy, koncert, piknik lub festyn. Dzięki zgromadzeniu dużej liczby osób można wysłać jednocześnie do wielu ten sam komunikat. Z racji jednak, że w takim wypadku trudno o indywidualne podejście, powinien on być jasny, a przekaz długofalowy. Podczas eventu masowego można dokonywać sprzedaży swoich produktów i usług, rozdawać gadżety, zwiększyć świadomość marki. To doskonały moment także na przeprowadzenie ankiet wśród uczestników eventu, które pomogą poznać profil potencjalnego klienta i dostosować kampanię promocyjną lub kolejne imprezy tego rodzaju do ich preferencji.

Gdy pragnie się swoim produktem zainteresować świat mediów organizuje się tzw. akcje samplingowe. Współpraca z dziennikarzami i otwartość na nich to gwarancja pojawienia się marki w prasie, czy telewizji. Event dla mniejszej grupy uczestników podwaja także jakość komunikacyjną. Metodami pomiaru zwrotu inwestycji w tym wypadku są podstawowe działania z zakresu public relations, zjawisko prosumenta oraz śledzenie relacji z klientem.

Wyjazdy motywacyjne, szkoleniowe i imprezy firmowe zarezerwowane są z kolei dla zamkniętej grupy pracowników i kontrahentów.

Event stanowi dzisiaj w wielu działaniach marketingowych podstawową formę promocji. Z uwagi na wielość argumentów przemawiających za imprezami tego rodzaju są one nieraz zdecydowanie bardziej efektywne od tradycyjnych kampanii reklamowych. Trzeba jednak pamiętać, że ów efekt możliwy jest tylko wówczas, jeśli przygotuje się spójną, dobrze przemyślaną strategię.

Z eventów płyną same korzyści, które warto podkreślać. Obok reklamy i budowania pozytywnego wizerunku firmy organizuje się zabawę. Przez to też przedsiębiorstwo jawi się jako bardziej przyjazne i – zaryzykować można stwierdzenie – ludzkie. Podczas gdy w ferworze pracy można znaleźć czas na miłe, kulturalne spędzenie czasu i tym samym wynieść z imprezy coś więcej niż masę radości, nie ma się chyba co zastanawiać nad zasadnością organizowania eventów.

One thought on “Event – rozgłos, zysk, efekt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *